MUSTAK

Home » For your knowledge » “Open Dynamic Engine” программтай танилцацгаая

“Open Dynamic Engine” программтай танилцацгаая

Visitor

free counters

Асуулга

Жиргээ

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.


Техник технологийн  энэ эрин үед туршилт судалгааны ажлууд ихэвчлэн өндөр хүчин  чадалтай комьютерын    симуляцын программуудыг ашиглан хийгдэх болсоноор   ажлын бүтээмж  сайжир  ч байгаа нь өнөөгийн хөгжлийн хурдацын нэг илрэл юм.

Бидний хувьд  Matlab, Labview  зэрэг програмуудыг өргөнөөр ашигладаг  боловч, зарим нарийн төрөлжсөн тусгай програмууд тухайн судалгааны чиглэлээс хамааран зайлшгүй хэрэг болдог. Гэвч тийм программууд ихэвчилэн өндөр өртөгтэй ашиглахад нэлээн төвөгтэй, заавар танилцуулга нь олддоггүй зэрэг зарим хүндрэлтэй асуудлуудаас болоод тэр болгон бид ашиглаж чаддаггүй.

Иймээс  комьпютер график дизайн , программ хангамж, математик физик , робот гэх мэт зарим  чиглэлийн судлаачдад хэрэг болох нэгэн программыг санал болгож байна.

2001 онд Америкийн California мужийн нэгэн жижиг сүлжээний компанд ажилдаг Russell Smith гэгч залуу анх “Open Dynamic Engine (ODE)” программыг зохиожээ. Энэ нь тухайн үедээ программын аргаар байгалийн зарим хуулийг тодорхойлох нэгэн шинэ дэвшилтэт зүйл болж өгсөнөөр олон хүйхэлдэйн кино , комьпютер тоглоомын компан, судлаачид хэрэглэж эхэлсэнээр алдаршиж эхэлжээ.

Жишээлбэл Японы робот судлаачид  өнөөгийн роботын хөгжлийн чухал хэсэг болох  Humonoid Robot ын туршилт  болон мөн Robocup тэмцээний симуляцад ашигласан байна. Мөн  олон алдартай график тоглоомууд энэ программ дээр хийгдсэн байна.

Харин  бидний хувьд сургалт болон цаашлаад өөрсдийн судалгаанд ашиглах бүрэн боломжтой юм. Мөн бид өөрсдийн онолын болон техникийн шинэ санаа аргачилыг дэвшүүлэн цаашид өргөтгөх боломтой бөгөөд энэ программ дээр үндэслэн олон шинэ судалгааны ажлууд  дэлхийн хэмжээнд хийгдсээр байгаа билээ.

“Open Dynamic Engine (ODE)”  программын хэрэглээг доор товч дурдая.

Лабораторын орчинд:

  • Динамикын туршилтуудад (rigid or flexible bodies, joints, contact with friction, collision detection, etc…)
  • Олон судалгааны техник, аргачилуудад

Компютер тоглоом бүтээгчидэд:

  • Амьд мэт 3D  хөдөлгөөнт дүрслэл
  • Хүмүүсийн анхаарал татахуйц  бодит орчин үүсгэх

  • Maya, SoftImage, 3DS Max зэрэг програмууд ашиглан хөдөлгөөнт
  • дүрсийн  зурагчиллыг гүйцэтгэн өндөр чанартай тоглоом хүүхэлдэйн    кинонд .

Үйлдвэрийн хэрэглээнд

  • Robot prototyping / modeling / research (e.g. Honda ASIMO,NASA mars over).
  • Biomechanics.
  • Vehicle operator training, prototyping

Судалгааны талбарт

  • Simulation algorithms, simulation applications.

Бидний хувьд энэ  програмын ашиглах боломжууд:

  • Хатуу биеийн хөдөлгөөнийг илэрхийлэхдээ  , түүний физик шинж чанарыг тодорхойлох томьёо теоромууд дээр үндэслэгдэн хийгдсэн тул бодит биетүүдийн  үйлдэлтэй ойролцоо дүрслэлийг бид програмын аргаар тодорхойлж, харах боломжийг бидэнд өгч байна.
  • Бид өөрсдийн судалгааны дүнд олж гаргасан томьёо теоромуудыг програмд нэмэх
  • Ингэснээр бидний хийсвэр орчинд програмаар хийгдэх үйлдүүд бидний амьдрал дээрх бодит үйлдийн үр дүнг илэрхийлэх
  • Энэ программын бүх заавар материалууд нээлттэй тул бид өөрсдийн судалгаа шинэжилгээний ажил, оюутаны сургалт, бизнэсийнхаа салбарт ашиглах
  • Программ C  болон  C++ хэл дээр бичигдсэн, хэргэлэхэд маш хялбар

Эцэсд нь хэлэхэд энэ программ одоогоор зөвхөн хатуу биетүүдийн хувьд тооцоо туршилтыг хийх боломжтой бөгөөд уян харимтхай,зөөлөн бие ба агаар ус зэрэг зарим байгалийн болон физик шинж чанаруудыг тооцоолоогүй байгаа тул бид энд өөрсдийн санааг оруулж болох  нэгэн судалгааны ажлын орон зай нээлттэй байна шүү хүмүүс ээ!

Зарим нөхдийн минь судалгааны ажилд хэрэг болж магадгүй гэж үзээд энхүү програмыг санал болгож байна. Хэрвээ сонирхож байгаа хүмүүс байвал доорх сайтуудаас дэлгэрэнгүй мэдээлэл,хэрхэн ашиглах заавар болон цуврал хичээлүүдийг судлаж үзээрэй. Мөн ойлгомжгүй зүйлүүд гарвал бидэнд хандаарай.

Танилцуулга:http://ode.org/

Программыг татаж суулгах: http://demura.net/category/english

Программыг ашиглах  заавар:http://demura.net/category/englishhttp://www.ode.org/ode-latest-userguide.html

Онолын хичээлүүд:http://zach.in.tu-clausthal.de/teaching/vr_literatur/physically_based_modeling_course_notes_2001.pdf

Жишээ програмуудыг агуулсан цуврал хичээлүүд:  http://demura.net/english

Advertisements

2 Comments

  1. temuulel says:

    http://www.youtube.com/watch_popup?v=xcdKHA6f7qM&vq=medium#t=71

    소프트 이미지 개발자, 유체 시뮬레이션 전문가 Thiago 가 개발한 시뮬레이터 라고 합니다.
    이름은 라고아 멀티피직스라고 하며, 아직 게임이나 시뮬레이션쪽에 사용되고 있지는 않고
    엔진 자체로만 개발된 상태입니다 geed neg gazraas olj harlaa.

  2. hurlee77 says:

    thank you

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: